''Vem är du?'' Min andra berättelse! ;) Part 1

2000-Talet

 

Jag gick sakta ner från trappan och hörde hur min pappa skrek och kastade saker på golvet och hur min mamma grät och tjafsade emot. Jag visste inte vad jag skulle göra, jag går fram till dem och ser min pappa så arg och frustrerad och aggressiv och i vardagsrummet ser jag alla flaskor som han tydligen har druckit.

Han vänder sig om och ser mig och tar tag i mig och bär mig högt upp och kastar ner mig innan jag själv inser att jag fall ner och mamma skrek och jag kom ner på soffan och då gick mamma upp och ville slå min pappa men innan hon hinner göra något så hinner min pappa ge henne en örfil och hon trillade ner så hårt av slaget.

Jag ser John och Jesper sitta under trappan av skräck och ser allting och gråter så tyst dem kan men pappa märker dem inte och går ut av ilska och när jag hör dörren stängas går jag fort till min mamma och ser att hon blöder i ansiktet och då ser jag John och Jesper gråta högt och jag går snabbt till köket och försöker nå telefonen men jag når inte och då kommer pappa in och tar tag i min arm och skriker
’’Vad fan vill du göra va! Ringa polisen va James!? Dem kommer bara ta dig eftersom det är ditt fel din jävel!’’ skriker han och kastar mig i väggen.

 

 

 

 

 

 

 

 

10 år senare…

Part 1

Novalie

Idag börjar jag gymnasiet och känner hur min mage knyter sig och fjärilarna stiga upp och ner, och tänker på att det är inte bara du som är nervös det är alla andra som är där.

Och försöker se glad och inte så nervös som jag egentligen är, men det är mer lugnare för jag känner en kompis som ska börja i samma klass så det är lättare.
Går upp från sängen och bäddar min säng fint och men ändå så gör jag den skrynklig, och lägger upp alla kuddar och nallar ovan på.
Och går snabbt till toaletten och fixar till mig och går tillbaka till mitt rum och öppnar mitt stora garderob och ser vad jag ska ta på mig och bestämmer mig att inte ta på mig något svart som jag alltid brukar ha , men efter en timmes tänkande så tar jag på en svart t-shirt och mina jeansleggins och tar på mig mina converse och rättar till håret och sminkar mig lite.

Jag ser Millene stå vid min port med henens cykel och så ger jag henne en kram och tar min cykel och vi cyklar i tystnad för vi båda tänker på vad som kommer att hända.

Vi närmar oss byggnaden som kommer att vara vår skola i dem närmaste tre åren.
Vi lämnar våra cyklar och låser dem och går sakta till skolan och ser att det är många elever ute i skolgården och inne i skolan, så vi visste inte vad vi skulle göra men vi bestämde oss för att gå in i aulan.

Vi sätter oss ner och så fort vi gör det så ser vi hur aulan fylls med så många elever att det inte finns plats mer, i och med så stor aulan är och så många sittplatser det finns så fylls den, scenen är dubbelt så stor.

Rektorn säger upp våra namn och vi ropar högt ett ”ja” och vi delas in i våra klasser och vi går med våran lärare till klassrummet och ser på dem som går i min klass och får en bild på hur var och en är men fort glömmer jag hur dem ser ut.

Vi går in i klassrummet och det är litet och undrar hur vi alla kommer få platser men jag tar snabbt en stol och sätter mig och Millene tar en plats bredvid mig och flinar för inget men det brukar hon göra när hon är nervös.

Läraren ropar upp alla namn och vi alla säger ja , och så börjar vi med och presentera varandra och så fort jag öppnar munnen känner jag hur röd jag blir, men det blir jag alltid och känner hur det bränns i kinderna.

Vi fick vårt schema och gick hem, vi pratade med olika och lärde känna några stycken som var trevliga.

När jag var framme slängde jag ner väskan i hallen som vanligt och gick till mitt rum och var så trött så jag gick direkt till sängen och sov.


Vad tycker ni?


Kommentarer

Fortsätt :)

2011-01-14 @ 17:11:05
Ina

Den är jätte bra:)

2011-01-17 @ 18:05:22 | http://inasdag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback