Ge aldrig upp!

Jag måste skriva ett inlägg om folk som har det svårt, har haft en tuff barndom och till dem som har gått vidare, blivit starkare och har det bättre.

Jag ser upp till dem som kämpar och verkligen håller ut allt man någonsin har stått ut med!
Och till andra som blir mobbade, illa behandlad och känner sig ensam, förvirrad, hopplös och sårbar det är bara att kämpa på oavsett hur ont det än gör, hur liten man än känner sig. Det är enkelt att skriva en massa men så svårt att göra. Jag är i samma situation just nu och försöker kämpa emot allt som kommer emot mig. Och jag förstår inte varför folk kränker någon eller mobbar? Man tänker säkert vad har jag gjort? Varför ska JAG utse till detta?

Men en sak måste alla veta den som mobbar är den som mår sämst, och försöker må bra av att skada en annan av ord eller våld för att den mår själv dåligt och tar ut sin ilska på någon som är försvarslös exakt som den är kanske med sina föräldrar eller någon annan?

 Vi alla måste tänka på att vi alla har problem, och inte ska oskyldiga människor bli utsatta för detta! Därför ska man inte vara tyst! Gör något och ge aldrig upp! Jag ska inte ge upp! Så mycket som jag har gått igenom i mitt liv hittills har gjort mig starkare och klart det gör ont men med tiden läker alla sår och jag lovar det kommer bättre dagar!!!!!

Jag kan säga att i mitt liv så har det varit upp och ner, det värsta var när jag var från åldern 7-12 tänk er så många år som jag gick igenom en massa skit av andra!
Och nu så blir jag kränkad av folk jag inte känner men jag låter dem inte påverka hur jag mår, och jag låter dem inte vinna utan jag tänker vinna och göra mitt liv bättre än vad deras någonsin kommer att bli, och vad vi gör i livet påverkar vår framtid så som jag har blivit mobbad nästan hela min uppväxt så har jag blivit starkare och vet att jag skulle aldrig göra så mot en annan för jag vet hur det känns och skulle aldrig tänka mig göra någon illa.


Men ni som mobbar, kränker använder våld sluta med det, det blir inte bättre för er heller.

Och alla som står ut med det, som får höra saker varje dag när man går till skolan det är bara att försöka skaffa hjälp, be någon vuxen oavsett hur hopplöst det än låter så gör det ,försök och ge aldrig upp!

För det finns någon i ert liv där någon bryr sig om dig!! Och om inte så kommer det någon som kommer se upp till just DIG! Som kommer älska dig för den du är! Som kommer hålla din hand oavsett vilken väg du tar men ge aldrig upp!!!!

Och jag tänker inte ge upp, jag ska kämpa och bli starkare! Jag ska bli någon som många ska se upp till som jag ser upp till dem som försöker kämpa, har gått igenom det värsta och är nu i bättre sits!

Och det är okej att må dåligt, hata en person, skylla allt på den men ge inte bort din tid på människor som inte förtjänar dig! Vi är många därute som känner samma och det kommer en dag då vi känner glädje tillsammans!!!

Och till alla som mobbar SLUTA!  Det är inte kul, du kommer ångra det senare i livet eller som sagt Karma finns och allt dumt man gör kommer tillbaka till en oavsett nu eller sen!

Jag skäms inte för att säga att jag har blivit mobbad, jag har blivit/blir kränkt och jag skäms inte för en minut att jag tar hjälp av dem vuxna, Jag bryr mig inte vad folk tycker om mig, eller vad dem säger men jag är en envis person och rätt ska vara rätt!  Ibland kan man inte hålla ut men styrkan kommer inifrån och blir så stark att ingen kommer att kunna bryta ner den!!!

Mina sista ord till alla och till mig själv ’’ Det blir bättre oavsett hur svårt det är, hur hopplöst och ensam man känner sig så kommer det en dag då du inser vilka underbara människor det finns vid din sida och hur många som egentligen älskar dig. ’’

Vi alla vill bli accepterad av alla människor men så går det inte, livet är inte enkelt och det är bara att kämpa på!
Och till andra som kanske blir mobbade av vuxna och inte litar på vuxna så måste man veta att vi alla är olika och det menas med att det finns andra som kommer troligtvis göra något!
Jag vill bara att många ska få läsa detta oavsett vad min blogg handlar om så vill jag dela med mig med detta!!


Kommentarer
Gniztra

Fin blogg ;-)



Kolla gärna in i min internetshop



Gniztra.com



Massa balla smycken,fake piercings m.m

2011-05-12 @ 20:51:18 | http://www.gniztra.com
Ina

Mitt liv har oxå varit bergodalbana, jag blev mobbad o jag har varit med o upplevt krig i två år. man ska kämpa även man gör det hela livet. man kan inte heller fly från sina problem de kommer ifatt en oavsett hur gammal man än är eller var man är. o efter varje åskväder kommer det solsken igen

man ska absolut inte skämmas över att man har blivet mobbad utan det är människorna runt omkring en som ska det för att de låter det pågå!!



kämpa på, idag är det du som mår dåligt men imon är det dem som mår dåligt!!

kram<3



2011-05-14 @ 13:53:27 | http://inasdag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback