Bortgift mot sin vilja

http://www.gugglan.se/bortgift_mot_sin_vilja.jpg  En jättebra bok som min syster lånade från stadsbibliotek och så tjatade hon om boken så jag hade inget att göra igår kväll och tog fram boken och läste lite.....
Från första sidan kunde jag inte släppa taget här är lite om vad den handlar om:

Franska Leila var 21 år när hennes föräldrar tvingade henne att gifta sig med en femton år äldre man.
Äktenskapet blev en mardröm.
Först efter många år av misshandel och flera självmordsförsök lät föräldrarna henne slippa ifrån mannen, men inte ifrån äktenskapet eftersom skammen är för stor för familjen.
Leila är inte ensam om sitt öde. Bara i Frankrike finns över 70000 unga flickor som lever i tvångsgifte.
Tillsammans med Marie-Thérèse Cuny- medförfattare även till Souad -vill hon göra människor medvetna om detta samhällsproblem.
En jättebra bok som jag rekomenderar .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback