MY CRAZY LIFE, BABY-Första kapitel!

MITT GALNA LIV

Om man tittar tillbaka i mitt liv då ser man att det inte har varit ett normalt liv, en som jag, kan inte säga att jag lever ett vanligt tonårsliv.
Hur ska man förklara sig själv, var börjar man?
Kan börja där allt hände, Charise min mamma hade precis börjat gymnasiet och där var det en kille som gick i hennes klass, dem blev förälskade och kanske så visste dem inte vad kondom betydde i den tiden för sen så kom Christian min bror, efter det var dem tvingade att gifta sig och fick sitt andra barn Alsia och efter det kom jag.
17 år och förvirrad, helt vanlig tjej som är född i kanske fel familj?

Men jag är inte alls likt dem, utseende mässigt och personlighet och ibland sitter jag och tänker om jag är adopterat? Så då blev det besök hos doktorn för att jag gnällde så mycket och ville bevisa det, mamma tyckte det var barnsligt medan min pappa tyckte det var för skoj skull att vi skulle göra DNA test. Som sagt hade jag fel, jag är brunett med lite fräknar och hasselbruna ögon, söt som socker som alla brukar säga liknar inte alls mina föräldrar som är blond, rödhåriga fula och för långa!
Om vi ser på Christian och Alsia så ser man att dem liknar varandra och jag missfostret, Christian världsmästare på Tennis, så vi brukar kolla på det ofta men tycker vi om det nej förutom min dumma pappa som gav honom det intresse som är det tråkigaste i världen, Christian är liksom blond med blåa fina ögon och liknar nästan Brad pitt men med jävligt fula läppar.
Alsia däremot världens modell om vi säger så, lång som mamma och rödbrunt hår och gröna ögon med en krokig näsa, nej nu är jag taskig hon gjorde en massa operationer för att få en sån där Ashley Greene näsa. Och hur Christian och Alsia liknar varandra det är för att båda är långa, pratar likadant och går som om dem vore perfekta.

Så om vi går tillbaka till första dagen jag började gymnasiet eller vi kan ta det lite kortfattat.

Jag=fjortis=emo=ig på nästan alla ämnen!

Alltså jag började ganska lugn sen fick jag fem vänner, och jag blev nästan förälskad i alla killar, brydde mig inte så mycket om ämnena och började bli någon jag inte kände igen.
Gillade en kille så mycket att jag blev värsta stalker och jag själv blev skrämd av hur jag betedde mig.
Sen började allt ändra sig när jag väl förstod att han inte gillade mig så jag hitta en annan, mycket snyggare och kanske lite trevligare, han tyckte om mig också så det var roligt att skämma ut sig på ett sätt som gjorde att vi båda skrattade och jag tänker inte skriva några namn vi ger alla smeknamn, det är så jag håller reda på alla.
SJ är faktiskt den jag fortfarande är lite småkär i men allt funkade inte som man hade tänkt sig efter att jag blev på G med GH, GH är faktiskt min typ av kille om vi säger så men han är inte alls snygg, han är speciell, sin egen stil och hur han går och dem bruna ögonen säger så mycket kan nog säga att dem definitivt gjorde så att jag föll.

Men SJ och GH har en massa likheter, om vi säger att båda har bruna ögon, svart hår, gillar mig och har piercing i örat(samma sida). Förutom att SJ är kortare mycket mer vältränad.

Blev ihop med GH och sen gjorde vi slut, men tror ni det blev över mellan mig och GH? Nej ni har fel!
Allt handlar om honom, allt om honom påverkar mig.

Ska vi börja om? Där allt började, eller ska vi börja med SJ? Jag tror jag börjar med SJ så ni förstår varför jag valde GH.

Första kapitel-
Jag tror på kärlek vid första ögonkastet/leendet!

 

Jag och min kompis Matilda går förbi in till skolan och så öppnar en kille dörren för oss för att han skulle ut och vi in, jag kollade på honom och log som ett tack och när jag väl mötte hans ögon och hans leende, jag vet inte hur jag ska förklara hans leende som gjorde att mitt hjärta hoppade nästan ur bröstkorgen.
Han började rodna och vi gick in då sa Matilda ’’ okej vad var det där? Känner du honom?’’ Jag började rodna och frågade vad hon menade. Hon sa att det kändes som om vi hade känt varandra och var helt förälskade.
Jag satt och funderade på killen ganska länge och såg han mer och mer, hans leende var där varje gång jag gick förbi eller när han såg mig.
Jag blev så galen att jag lånade någons gamla skolkatalog och ville verkligen veta vad han hette och där såg jag honom, med hans fina leende men helt plötsligt vandrar mina blickar till någon annan och tänkte ah han har jag sett ju.
GH var jag med när vi blev blandade med tvåorna och han satte sig bredvid mig i biologisalen så om ni föreställer er en scen som bella och edward det hände förutom att det var en massa andra idioter som satte sig bredvid oss. Från den dagen började jag inse att GH verkligen började kolla på mig oftare.
Men den som hade tagit en hel stor del av min hjärna var SJ så jag loggade in på facebook för jag ville verkligen hitta den här killen och efter en massa sökningar så hittade jag honom, och så hade han en bild med det där leendet som gjorde att mitt hjärta mälte, jag fick modet av mina vänner som peppade mig att adda och vilket jag gjorde.
Han accepterade mig efter en halvtimme och jag blev hysterisk att mamma kom in med sitt okammade tjocka hår och frågade vad som pågick och jag visade killen som jag var förälskad i och hon tyckte han såg ut som en björn och gick ut.
Jag kunde inte stå ut med känslan av att han var inloggad så jag logga ut och gick och lade mig i sängen och undrade hur morgondagen kommer se ut, om jag ser honom vad ska jag göra?

 

 


Här är en liten del av mitt lilla berättelse som jag ska börja skriva mer med.
En rolig berättelse som jag ska göra klart!

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback